2009. április 21., kedd

Nürnberg


Képzeljétek, vasárnap Nürnbergbe kirándultam az erasmusos diákokkal. Önálló szervezésben mentünk, hogy kicsit megismerjük a várost! Sokat sétáltunk a belvárosban, megnéztük a híresebb épületeket, templomokat, várat, és még két múzeumra is futotta az időnkből. Egy játékokat kiállító múzeumban is jártunk, ahol rettentő jó vonat maketteket láttam. (Remélem ez a neve:)).Olyan hatalmas hálózatot építettek ki ebben a múzeumban, amekkorát én még sosem láttam. Vicces volt, ahogy haladtunk az időben előre és felismertem olyan játékokat, amik a tesóm és az én gyerekkoromban voltak "divatosak". Például a Moncsicsi :) Nagyon kedvezményesen tudtuk megnézni ezt, illetve még egy múzeumot, mert ugyanaz a belépőjegy érvényes volt több helyre is. De sajnos az időnk véges volt, így a sok lehetőség közül még az Albrecht-Dürer-Haus-t néztük meg, aki a németek egy híres festője a 15-16.századból. Érdekes volt ez is, főleg azért mert az idegenvezetés egy headset segítségével zajlott, és a szöveget egy idős asszony mondta fel, aki egyes szám első személyben beszélt, mintha ő lenne a festő felesége.
Délután a városban focimeccs volt, így a pályaudvart elözönlötték a szurkolók. De nem csak a pályaudvart, hanem az összes vonatot, gyorséttermet, és sörözőt is!
A kirándulás nagyon jól sikerült, remélem majd még lesznek ilyen és ehhez hasonló közös megmozdulások.:)

4 megjegyzés:

  1. Melyik egyetemen vagy pontosan? :) Tök jó,h írsz blogot. Most már mki kint van vhol, mármint ismerőseim, irigyellek. :) Én meg elkezdtem a tanítási gyakorlatot...

    Vera

    VálaszTörlés
  2. De jó h végre írsz is a blogra! Jó újra hallani Rólad! Érezd nagyon jól magad és használj ki minden lehetőségét az ismerkedésre!Puszi

    VálaszTörlés
  3. Vera, Eichstättben vagyok. Nagyon szép kis városka, majd teszek fel képeket is.:)Ügyesen a gyakorlaton!:)

    VálaszTörlés
  4. Halihó!!! :-)
    Én még csak el sem köszöntem, mert jól elkerültük egymást, de azért sokat gondolok ám rátok! :-)
    Egyébként örömmel hallom, h van még olyan múzeum, amit lehet élvezni. Nálunk ilyen miért nincs? Vagy lehet, h csak elbújtak? És én miért nem ott dolgozom? :-)
    Puszi:s.

    VálaszTörlés